До 100-річчя від дня народження Івана Семеновича ЛИТОВЧЕНКА
8 липня ми відзначаємо 100-річчя від дня народження талановитого художника, заслуженого діяча мистецтв України, лауреата Шевченківської премії, уродженця Сумщини Івана Семеновича ЛИТОВЧЕНКА (1921-1996), твори якого широко відомі не тільки в Україні, а й далеко за її межами.
Сорок років життя І. Литовченко віддав мистецтву. Понад сто його творів монументально-декоративного мистецтва прикрашають міста України. Використовуючи смальту, метал, камінь, кераміку, будуючи свої композиції на складних колористичних нюансах, Іван Семенович створив багато героїчних і ліричних національних образів.
І понад тридцяти гобеленів, створених паралельно з рядом великих монументальних творів, переконливо свідчить про здібності й ступінь творчого самовираження митця.
Видатний український поет України Іван Драч назвав Івана Литовченка «велетнем українського монументального мистецтва ХХ століття, художником високої мистецької сили і великого творчого напруження». Час довів, що це справді так.
Доля творів цього визначного українського мистця вражає, з одного боку, масштабом реалізованих ідей, з другого – нищенням, байдужістю з боку нащадків, а також трагічним збігом обставин після їх створення.
Сорок років життя І. Литовченко віддав мистецтву. Понад сто його творів монументально-декоративного мистецтва прикрашають міста України. Використовуючи смальту, метал, камінь, кераміку, будуючи свої композиції на складних колористичних нюансах, Іван Семенович створив багато героїчних і ліричних національних образів.
І понад тридцяти гобеленів, створених паралельно з рядом великих монументальних творів, переконливо свідчить про здібності й ступінь творчого самовираження митця.
Видатний український поет України Іван Драч назвав Івана Литовченка «велетнем українського монументального мистецтва ХХ століття, художником високої мистецької сили і великого творчого напруження». Час довів, що це справді так.
Доля творів цього визначного українського мистця вражає, з одного боку, масштабом реалізованих ідей, з другого – нищенням, байдужістю з боку нащадків, а також трагічним збігом обставин після їх створення.
Коментарі
Дописати коментар