четвер, 18 квітня 2013 р.

Запрошуємо прийняти участь у конкурсі!


З 15 березня до 1вересня 2013 р. на Сумщині проходить обласний тур Всеукраїнського конкурсу буктрейлерів «Оживають герої на екрані у рекламі». Цей конкурс оголошений та проводиться «Державною бібліотекою України для юнацтва». До розгляду приймаються буктрейлери за мотивами творів художньої літератури, виконані українською мовою.

Роботи повинні бути виставлені на відеопорталі Youtube.com на аккаунті бібліотеки, яка подає заявку.

Пропонуємо до Вашої уваги поради по створенню буктрейлерів, які були викладені в статті заступника директора центральної міської дитячої бібліотеки ім. О. С. Пушкіна м. Саров Т. М. Плахотник «Новое блюдо библиотечной кухни. Буктрейлер подан» (журнал «Библиотечное дело». – 2012. – № 6. – С. 20–22).

Сьогодні, коли мова йде про «кліповість» мислення сучасних дітей, про те, що телевізор, комп’ютер витіснили стару, добру книжку, саме час взяти на озброєння сильні сторони візуальної культури. Те, що за її допомогою можна просувати літературу вже ні для кого не секрет. Гарна екранізація збагачує читача, який вже знайомий з творами літератури. У глядача, якому ще не довелося прочитати твір, викликає бажання звернутися до першоджерела.

Ось тут в нагоді і стануть буктрейлери – нова, багатообіцяюча форма роботи. Це аналог кінотрейлера, найефективніший спосіб представити світу книгу, зацікавити сюжетом, показати героїв та найбільш яскраві фрагменти книги.

Для створення буктрейлерів необхідно мати обладнання – комп’ютер, мікрофон, програми для звукозапису; конвертації відеофайлів у формат avi. Можна використати зрозумілу для всіх програму Windows Movie Maker. Вона входить до стандартного набору програм практично будь якого комп’ютера і має зрозумілу інструкцію.

В Movie Maker можна швидко «зшивати» чи «різати» на куски відзняті фото та відеофрагменти чи сюжети, скачані з Інтернету. Можна добавляти чи зменшувати звук, робити цікаві переходи між кадрами, титри, накладати різні відеоефекти.

Найскладніше завдання при створенні буктрейлеру – створити його сценарій, продумати сюжетну лінію. Створюючи сценарій, подумайте про наступне: на що б ви хотіли звернути увагу читача/глядача; які ілюстрації чи відеофрагменти могли б підійти під вашу ідею; буде з’являтися текст на слайдах, чи буде зроблений аудіозапис; озвучення – чи буде відеоряд мати музичний супровід? Якщо так, то музику потрібно підібрати раніше, вона повинна відповідати інформації та картинкам, пробуджувати уяву глядача/слухача.

Спочатку можна створити текстовий варіант бук трейлера. Слід продумати, які ілюстрації можна підібрати, кого залучити для озвучення, які питання можна задати по тексту, щоб провести паралелі між минулим і сучасним, щоб у глядачів виникло бажання висловити свою думку, посперечатися, порівняти.

Важливо буктрейлер це, перш за все, реклама. Вона повинна шокувати, захоплювати відеорядом, несподіваними рішеннями. І при цьому бути дуже короткою (1,5–3 хвилини).

Для створення відеоряду скануємо зображення з книг, чи знаходимо ті, що підходять за змістом в Інтернеті. При необхідності зображення обробляються в фотошопі або в онлайн-сервісах. Додаємо своє відео, чи знаходимо щось подібне в Інтернеті (пам’ятаємо про авторське право та формат avi).

Звертаємо увагу, що в програмі Movie Maker є обмеження за кількістю букв і слів, адже читати з екрану великий текст складно, тому все повинно бути якомога стисло. Обов’язково прорахуйте, скільки секунд слайд повинен бути на екрані, щоб глядачі змогли його прочитати.

Детальніше зі статтею Ви зможете ознайомитися, переглянувши журнал візуально, чи знайти його в електронному вигляді, наприклад, на сайті Російської національної бібліотеки (http://www.nlr.ru/prof/publ/bibliograf/)

 

Щоб отримати додаткову інформацію про створення буктрейлерів радимо скористатися списком рекомендованих джерел:

Буктрейлер [Электронный ресурс] // Wiki-sibiriaDa. – Электрон. данные. – Режим доступа: http://wiki-sibiriada.ru/index.php/Буктрейлер .– Загл. с экрана. – Проверено 22.02.2012.

Буктрейлеры – современный способ продвижения книг в библиотеках [Электронный ресурс] // Современная библиотека : [блог]. – Электрон. данные. – Режим доступа: http://sbiblioteka.blogspot.com/2011/10/blog-post_09.html .– Загл. с экрана. – Проверено 22.02.2012.

Буктрейлеры форева [Электронный ресурс] // Идеи, пойманные в сетИ : [блог] / Г.Егорова. – Электрон. данные. – Режим доступа: http://ideaslibrary.blogspot.com/2011/10/blog-post_23.html . – Загл. с экрана. – Проверено 22.02.2012.

«Книга в кадре» или что такое буктрейлер? [Электронный ресурс] // Тендряковка.ру : [блог]. – Электрон. данные. – Режим доступа: http://tendryakovka.blogspot.com/2011/10/blog-post_10.html . – Загл. с экрана. – Проверено 22.02.2012.

Из всех искусств для нас важнейшим является … буктрейлер! [Электронный ресурс] // Роза ветров. Север: [блог]. – Электрон. данные. – Режим доступа: http://murmansk-nordika.blogspot.com/2011/11/blog-post_2309.html .– Загл. с экрана. – Проверено 22.02.2012.

Вебинар Буктрейлер – современный способ продвижения книг [Электронный ресурс] // Wiki-sibiriaDa. – Электрон. данные. – Режим доступа: http://wiki-sibiriada.ru/index.php/Вебинар_Буктрейлер_-_современный_способ_продвижения_книг. – Загл. с экрана. – Проверено 22.02.2012.

Первый в красноярском крае конкурс буктрейлеров [Электронный ресурс] // День за днём, книга за книгой: Блог библиотекарей Государственной универсальной научной библиотеки Красноярского края. – Электрон. данные. – Режим доступа: http://kraevushka.livejournal.com/361374.html .– Загл. с экрана. – Проверено 07.03.2012.
Чтение через YouTubе [Электронный ресурс] // Интернет-газета newslab.ru. – Электрон. данные. – Режим доступа: http://www.newslab.ru/blog/429544 .– Загл. с экрана. – Проверено

Немає коментарів:

Дописати коментар